luni, 19 martie 2012

Inregistrarea unui contract de munca atrage dupa sine o serie interminabila de taxe

Taxele totale plătite de angajatori şi angajaţi pentru contractele de muncă plasează România pe poziţia a doua în rândul ţărilor cu cele mai ridicate taxe din Europa Centrală şi de Est, după Ungaria, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă fiscală Accace.
În Ungaria, taxele suportate de angajat şi angajator depăşesc în medie, cumulat, salariului net, costul total fiind de 207%. Astfel, la un salariu de 1.000 de euro, statul primeşte contribuţii de peste 1.000 de euro.
Ungaria este urmată, cu valori apropiate, de către România (182% din salariul net), Cehia (181%) şi Slovacia (180%). Un volum substanţial mai mic de contribuţii este plătit în cazul Poloniei (168%) şi Bulgariei (143%).
Primele trei ţări cu cele mai ridicate contribuţii din partea angajatului sunt Ungaria (60,82% din net), România (42,57%) şi Polonia (41,40%), în timp ce statele cu cele mai ridicate taxe plătite de angajator sunt Cehia (46,58%), Ungaria (45,83%) şi Slovacia (45,78%).
Potrivit studiului, principalul element ce poate duce la variaţii în procentele menţionate este contribuţia la fondul de accidente în ţări precum România, Cehia şi Polonia, care au stabilite procentele aferente în funcţie de codul CAEN al companiilor.
Alte condiţii specifice se întâlnesc în Bulgaria, unde contribuţiile sociale pot creşte cu până la 2,5% în cazul persoanelor născute înainte de 1960, şi Ungaria, al cărei impozit poate ajunge la 27%.
În ceea ce priveşte tipul celor mai ridicate contribuţii către stat, cumulate la nivelul tuturor celor şase ţări analizate, primele trei sunt asigurările sociale plătite de către compania angajatoare, impozitul pe venit, datorat de către angajat, şi asigurările sociale suportate, de asemenea, de către angajat.
În toate ţările, contribuţiile sociale aferente companiei sunt cele mai ridicate, singura excepţie fiind Bulgaria, unde impozitul pe venit este mai ridicat. În România, cele mai ridicate contribuţii pe care un angajator trebuie să le plătească sunt asigurările sociale şi sănătatea, iar pentru angajat impozitul pe venit şi contribuţiile sociale.
"Pentru investitorii care caută pieţe noi în care să se dezvolte în regiune şi vor o analiză macro concludentă a pieţei muncii, acest tip de studiu este de un real ajutor. Cu atât mai mult, cu cât Europa Centrală şi de Est cunoaşte o dinamică aparte şi variaţii foarte mari de la stat la stat. Vorbind despre România, acest studiu arată că aici există cel mai echilibrat raport angajat-angajator la nivel de contribuţii aferente contractului de muncă, în ciuda numărului total mai mare de contribuţii plătite către statul român, în comparaţie cu ţările învecinate. Din nou, Bulgaria surprinde, fiind singura ţară dintre cele şase în care totalul contribuţiilor reprezintă mai puţin de jumătate din netul stabilit ca punct de reper", a declarat într-un comunicat Mihaela Virlan, Manager Director Acacce România şi Bulgaria.
Studiul Accace, firmă de consultanţă activă pe Europa Centrală şi de Est, a fost realizat în România, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Polonia şi Slovacia. Obiectivul acestui studiu este de a arăta unde se află România pe piaţa muncii, din punct de vedere al taxelor, în contextul în care la nivelul Uniunii Europene se încearcă o coordonare şi echilibrare a diferitelor sisteme de muncă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu